Zaterdag 1 oktober 2016

1 oktober 2016 - Phnom Penh, Cambodja

We hebben goed geslapen vannacht. Ondanks dat ik nog veel last heb van mijn verbrandde benen. Na het ontbijt tanden poetsen op de kamer. Ineens begon de airco een hard geluid te maken. Wij hebben hem uitgezet. Toen we hem weer aan wilden zetten deed de airco het niet meer. Bij het weggaan hebben we dit gemeld bij de receptie. Omdat het vandaag nog een feestdag is was het paleis dicht. Dit gaan we nu morgen bekijken. Als eerste gingen we naar Wat Phnom. Een tempel. Het was er druk omdat veel mensen kwamen offeren ivm de feestdag. Het was heel rustig op straat. Toen gingen we naar het Toul Sleng museum. Dit was een gevangenis van Pol Pot regime. Hier zijn veel mensen gemarteld en vermoord. Er hingen veel foto's. Afschuwelijk om te zien. Er zat ook een man die de gevangenis overleeft had. Hij was een van de elf. Hij had een boek geschreven over die periode. Hierna reden we door naar de Killing Field. Hier was vroeger een massagraf wat ze opgegraven hebben. Wat hebben de mensen hier veel geleden en dat in 1987! 

We reden weer terug naar de stad. Nu was het nationaal museum aan de beurt. Het was ontzettend warm vandaag. Rond 13 uur waren we terug bij ons hotel. De airco was gemaakt gelukkig. Wij hebben de hele middag bij het zwembad doorgebracht. Vanavond zijn we naar het paleis gelopen, wat aan de rivier ligt. Er was genoeg te zien op straat. Hier hebben we gegeten en toen weer teruggelopen. Thuis nog koffie gedronken en toen naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1 Reactie

  1. Mariëtte:
    2 oktober 2016
    Zo ik had effe een hoop in te halen :-) maar wat leuk om al jullie avonturen te lezen Angela! Veel plezier in Cambodja!!