Woensdag 28 september 2016

28 september 2016 - Can Tho, Vietnam

Ik had slecht geslapen. Vanmorgen om 8.30 uur vertrokken. Wij zaten al klaar in de lobby toen de gids kwam. Het verkeer was druk in de stad dus het duurde wel even voor we de stad uit waren. We reden zuid-west waards. De Mekong Delta in. We zagen steeds meer water wat logisch was. In Ca Be gingen we aan boord. Wij waren de enige passagiers. Er was een man die de boot bestuurde en een dame als gastvrouw. Er stonden 2 stoelen voor ons klaar een 2 ligbedden waarop we konden rusten. Als eerste stopte we bij een boerderij. Hier kregen we een privé optreden. Een man speelde gitaar, een vrouw speelde een Vietnamees instrument. Een man en vrouw zongen en speelde het leven op het platte land na. Hierna werden er foto's gemaakt. Wij kregen ook nog thee te drinken en verschillende soorten fruit te eten. Hierna vaarden we langs een drijvende markt. Deze was niet groot. Morgen bezoeken wij een grotere. De volgende stop was een rijstfabriek. Hier maakte ze popcorn, koekjes, snoepjes, rijstwijn, rijstpapier wat je kunt eten. Wij mochten alles proeven en hierna kon je kopen wat je lekker vond. Ze hadden ook een grote slang waarmee je op de foto kon. Ik vond dit zielig en eng dus wij deden dit niet. De volgende stop was voor een lunch. We begonnen met een groentesoepje, dit smaakte zoet. Toen loempia's, en gefrituurde bloemen. Het volgende gerecht was een hele vis. Met kop en staart. Hier hoorde rijstpapier, groene blaadjes, komkommer en ananas bij. En het ging maar door. Gamba's die hun schoonmaakte aan tafel. Rijst met varkensvlees. Als toetje was er vers fruit. Jullie zien dat je hier niet zomaar klaar bent met eten. Met volle buik weer de boot op. Het begon ondertussen donker te worden en wij hoorde al gerommel. Wij moesten overstappen in een klein wankel bootje. Deze werd geroeid door een vrouw. Je kon op een klein plankje zitten en niet teveel bewegen wilde je niet omslaan. Nu gingen we door nauwe watergangen waar de andere boot niet kon komen. Ondertussen regende het en kregen wij een regencape. En een riete hoed. Wij stapte hierna weer over op de grotere boot. Deze vaarde de Mekong rivier af. Na een uur varen stond onze taxibusje op ons te wachten. Nu nog een uur gereden naar ons hotel in Can Tho. Wij schrokken toen we onze kamer zagen. Hij had de grootte van een balzaal. Er stonden 3 bedden en een grote sofa. Veel kasten en een grote badkamer. Een eigen daktuin. En een schitterend uitzicht over de stad en over de rivier. Hier hadden we wel een week willen zitten maar het is maar voor 1 nacht. Het regent nog steeds en wij zitten nu op het dakterras. Later zijn we door het dorp gaan lopen. Konden geen leuk restaurantje vinden. Daarom teruggegaan naar het hotel en hebben we daar op het dakterras gegeten.

1 Reactie

  1. Sandra:
    28 september 2016
    Jammer dat jullie zo te lezen veel regen hebben, maar ja dat heb je in het moesson seizoen. Maar de kamers zijn wel heel luxe. Ben benieuwd naar jullie foto´s! Je mag er gerust een paar op de app zetten hoor!